آسیب در بسکتبال

از انجاییکه ورزش بسکتبال فعالیتی پر برخورد با سرعت و توان بالا همراه با پرش ها ،تغییر جهت ها رفت و برگشت ها و استارت های متناوب و پرشدت است مربیان بسکتبال در هر سطحی و با هر گروه سنی که کار می کنند باید با صدماتی که ممکن است برای ورزشکار در حین تمرین یا بازی اتفاق افتد اشنا باشند تا بتوانند ضمن شناسایی نوع اسیب اقدامات اولیه برای ارجاع و درمان را انجام دهند.
کد محصول: وجود ندارد

ویژگی‌های محصول

این محصول هیچ ویژگی ندارد

امتیاز کاربران

بدون دیدگاه

محصول در دسترس و آماده خرید است.

140.000 تومان

توضیحات

فعالیت های ورزشی همیشه با صدمات ورزشی همراه بوده است. به ویژه ورزش هایی که به صورت حرفه ای انجام می شوند. برخی از صدمات ورزشی کم اهمیت هستند و مانع از انجام فعالیت های روزانه ورزشکار نمی شوند اما برخی بطور جدی هدف قهرمان و رسیدن به اوج عملکرد ورزشکار را تحت تأثیر قرار می دهند. این صدمات در نتیجه حوادث و یا استفاده بیش از حد از بدن و یا حجم و شدت زیاد تمرین و مسابقه ایجاد می شود.

ورزش بسکتبال از جمله ورزش های پرتحرک و پربرخوردی است که با توجه به ماهیت این رشته هر لحظه احتمال برخورد و آسیب در تمرین و به ویژه در مسابقه وجود دارد. حرکت های سریع و انفجاری بازیکن هنگام ضد حمله، برگشت های خیلی سریع برای دفاع، رفت و برگشت های عرضی بازیکن در حرکت پای دفاعی برای کنترل بازیکن حمله، پرش های متوالی و انفجاری با دو پا هنگام دفاع، شوت جفت و ریباند و پرش های با یک پا هنگام شوت سه گام (لی آپ) نشان از ترکیب قدرت در سرعت، قدرت در توان، توان در قدرت، سرعت در قدرت و قدرت در استقامت این رشته ورزشی است که بازیکن بسکتبالیست را هنگام تمرین و بازی در 4 کوارتر 10 دقیقه ای به چالش می کشد. ضمن اینکه در این رشته ورزشی برخوردهای فیزیکی بازیکنان هم وجود دارد. علیرغم قوانین وضع شده بر کنترل این برخوردها، به طور پیوسته شاهد اتفاقات و صدمات هستیم و توجه ویژه مربیان و ورزشکاران به تمرینات بدنسازی جهت افزایش توان، قدرت، سرعت، استقامت عضلات و رعایت قوانین حاکم بر بازی کمک زیادی خواهد کرد تا بروز صدمات ورزشی در بسکتبال به حداقل برسد، اما گزارشات و آمار حاکی از بروز آسیب هایی است که باید برای مواجه شدن با آن آگاهی داشت و آماده شد.
آشنایی با صدمات شایع در بسکتبال و نحوه پیشگیری و درمان آن ها هدفی است که در این کتاب دنبال شده است تا مربیان و ورزشکاران بتوانند هم از جنبه نظری و هم کاربردی، از آن برای پیشگیری و بهبود آسیب ها استفاده کنند. در این کتاب تلاش شده است که آسیب های شایع در بسکتبال (که بر اساس آمارهای اعلام شده تاکنون گزارش شده است) معرفی و علل، علائم، نحوه پیشگیری، کمک‌های اولیه و مراقبت های لازم جهت بهبودی کامل ورزشکار مصدوم ارائه شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسیب در بسکتبال”