چرا ساز+مان لیگ از نام ذوب آهن سوءاستفاده کرد / دیوار بلند بی‌اعتباری

چرا ساز+مان لیگ از نام ذوب آهن سوءاستفاده کرد / دیوار بلند بی‌اعتباری

ذوب آهن از همان ابتدا قصد ورود به لیگ برتر بسکتبال نداشت اما ساز+مان لیگ با «دروغ بزرگ» و صرفاً فریب افکار عمومی در جریان انحلال تیم‌های مهرام، مس و … برای اعتباربخشی به لیگ برتر با نام بزرگان بازی کرد

ذوب آهن از لیگ برتر بسکتبال کنار کشید. پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ بسکتبال از ابتدای زمانی که نامش در لیگ برتر امسال مطرح شد، هیچ واکنش رسمی از سوی مسئولین باشگاه اصفهانی شنیده نشد و اخبار این تیم فقط توسط ساز+مان لیگ به گوش رسید. اخباری غیرمستند و بدون شواهد کافی از حضور ذوب آهن در لیگ برتر فصل جاری.

با وجود این، ساز+مان لیگ. در قبال هیچی. نام ذوب آهن را از فهرست بلندبالای تیم‌های منحل شده در این فصل را جدا کرد و به فهرست برنامه‌ی بازی‌هایش افزود. حتی گفته شد نماینده ذوب آهن در قرعه‌کشی لیگ برتر حضور یافت که کسی گردن نگرفت! اما حالا مدعی شده، تا عصر شنبه‌ی گذشته به ذوب آهن مهلت داده بود! مهلتی که البته برای اعلام حضور رسمی ذوب آهن در تصورات ذهنی ساز+مان لیگ عملی نشد.

در واقع ساز+مان لیگ، دروغ بزرگی را که ابتدا پایه‌گذارش بود، باورش شد! و قصد القاء آن به جامعه بسکتبال داشت اما انحلال تیم بسکتبال باشگاه اصفهانی، تقلای نافرجام و  نداشتن شفافیت ساز+مان لیگ را برملا کرد.

حالا بیشتر ثابت شد که فدراسیون و ساز+مان لیگ چطور قصد داشتند با نام بزرگانی مثل ذوب آهن یا پتروشیمی بندرامام، برای دیوار بلند بی‌اعتباری لیگ برتر، اعتبار کاذب بسازند. حتی پس از اعلام حضور پتروشیمی بندرامام مشخص شد این تیم متعلق به هیچ‌یک از شرکت‌های پتروشیمی نیست بلکه با نام «پترونوین» به لیگ برتر اضافه شده است. آن هم بدون کسب جایگاه ویژه‌ای در لیگ یک پارسال که اسمش در بین ۸ تیم پایانی لیگ یک هم نبود!

این مطلب را هم مطالعه کنید؛  تحریف تاریخ بسکتبال/«آل‌استار» ۱۹ سال پیش در ایران برگزار شده بود

ساز+مان لیگ با عددسازی و سرازیر کردن تیم‌های لیگ یکی پارسال به لیگ برتر امسال، به اثرات منفی آن بی‌توجه است و علاوه بر آن، فاقد شفافیت و پاسخگویی است. واکنش غیر متعارف  و نداشتن دلایل مستدل چگونگی افزایش تیم‌های لیگ برتر، بیرون ماندن تعداد زیادی بازیکن که موجب تضعیف بیشتر لیگ برتر می‌شود و بازی با نام بزرگان، در عین حال دیوار بلند بی‌اعتباری را بیشتر از قبل نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید