جلوه جوانی در لیگ قهرمانان

جلوه جوانی در لیگ قهرمانان

نام سینا واحدی در بین ۵ نفر برتر لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

لحظاتی را که سینا واحدی در لیگ بسکتبال قهرمانان آسیا برای‌مان ساخت، درست مانند یک قاب عکس مقابل چشمان‌ ماست. با خاطرات شیرین و البته یک جای تلخ.

از بیستم خرداد ۱۴۰۳، در نخستین «لیگ قهرمانان آسیا» که در امتداد سابقه‌ی طولانی «بسکتبال باشگاههای آسیا» در امارات برگزار شد، حضور بازیکنان معدود آسیایی در میان تجارت تیم‌ها با غیرآسیایی‌ها، مورد توجه بود. یکی از این بازیکنان که چشم‌ها به دنبالش می‌گشت، سینا واحدی نام داشت. حضوری نه فقط قابل توجه بلکه «بااهمیت».

وائل اراکجی از نسل بازیکنانی همچون بهنام خچالی، در تیم الریاضی لبنان موقعیتش ثابت شده‌ است. از ستارگان چینی و ژاپنی در تیم‌های باشگاهی خبری نبود بنابراین در بین غوغای ستارگان غیرآسیایی، انتظارها برای تماشای برخی بازیکنان ایرانی در تیم شهرداری گرگان به سر رسید.

نوید رضایی‌فر با سابقه‌ی بیشتر اما از سینا واحدی هیچ قابی در آسیا نبود.

از چپ دست شماره ۷ تیم؛ بخاطر نوع بازی گرفتنش، فشار روحی – روانی که به او وارد می‌شد یا شایعاتی که در مورد مصدومیتش شنیده شد، خبر دیگری از دبی نرسید اما سینا، شماره ۳ تیم شهرداری گرگان بازی‌هایش را به ترتیب با ۱۱، ۶، ۲۳، ۲۴ و ۲۱ امتیاز تمام کرد.

سینا به جز آن لی‌آپ آخر مسابقه نیمه‌نهایی با الاهلی، که ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد، هر لحظه ما را به بازی‌هایش در لیگ قهرمانان دعوت می‌کرد.

فلاش بک / المپیک توکیو
فرانسه – اسلوونی (نیمه نهایی)
روی پاس دانچیچ، بازیکن اسلوونی در آستانه وارد کردن لی‌آپ خود به سبد فرانسه قرار داشت و اگر این اتفاق می‌افتاد، اسلوونی با امتیاز لحظه‌ی آخری برنده بازی می‌شد اما نیکولاس باتوم، ستاره باتجربه فرانسوی‌ها با بلاک شات تماشایی خود تیمش را روانه فینال کرد. (۹۰/۸۹).

این مطلب را هم مطالعه کنید؛  مربی خارجی پاره وقت برای تیم ششم دسته دو بسکتبال آسیا

تصویر سینا به واسطه‌ی یک نمودار امتیازی که در ۳ بازی آخر اعداد بالای ۲۰ را نشان می‌دهد، در قابی با حضور ستارگان نخستین لیگ قهرمانان آسیا روی دیوار خاطره‌ها میخ شد.
اراکجی، تاون میکر، مارکوس هانت و تیبودوکس، چهره‌های دیگر این قاب شدند.

تصویر سینا واحدی، از پدیده لیگ برتر ۹۷ تا حضور در المپیک ۲۰۲۰ و امروز به عنوان ستاره نوظهور در ۲۳ سالگی، بی‌دلیل آنجا نیست.
حتی اگر تیمش روی اشتباههای بیشتر دیگران، جایی میان سه تیم برتر نداشته باشد.
سینا میانگین ۱۷ امتیاز، ۳۹.۱ درصد پرتاب سه امتیازی، ۳.۴ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۲.۲ توپربایی، همچنین میانگین کارایی ۱۶.۶ در هر بازی را به دست آورد.

رده‌بندی لیگ قهرمانان:
۱) الریاضی لبنان
۲) الاهلی امارات
۳) هیروشیما ژاپن
۴) شهرداری گرگان

دیدگاهتان را بنویسید